Cjampanes di Martignà (Udin) - Viele Parochiâl Campane di Martignacco (Udine) - Vecchia Parrocchiale
Автор: BellRinger Deveà
Загружено: 2023-07-08
Просмотров: 1073
Описание:
Martignà, Viele Parochiâl di Sante Marie Maiôr
Deanât dal Friûl Colinâr
Concert di trê cjampanes in Do Maiôr de tierçe otave a slanç furlan.
Cjampane piçule (San Bastian): Checo Broili (Udin), milnûfcent e vincjeun (1922), Mi3 crescente
Cjampane miegane (San Blâs): Checo Broili (Udin), milnûfcent e vincjeun (1921), Re3
Cjampane grande (Sante Marie Sunte): Tilio Broili (Udin), milnûfcent e cincuantedôi (1952), Do3 crescente
Vie pe Prime Vuere Mondiâl in tai paîs di Martignà, Faugnà e Narêt a forin puartades vie vot (8) cjampanes par un pês di cuarante e siet (40.7) cuintai. Di chestes cjampanes, trê a erin di Martignà, dôs di Faugnà e trê di Narêt di Prât. Daspò de vuere les cjampanes a forin tornades a fâ di Checo Broili di Udin dal milnûfcent e vincjeun (1921); il vincjecuatri di Setembar dal milnûfcent e vincjeun (24.09.1921) il concert a fò benedet dal Vescul di Udin, Bons. Toni Anastâs Rossi. Dal milnûfcent e cincuantedôi (1952), Attilio Broili - fradi di Lucio - a tornà a fondi le cjampane maiôr ca si ere crevade.
Dal milnûfcent e vincjecinc (1925) a fò sacrade le gnove glesie parochial (cumò Domo) ca si cjate in plaçe, fate su pui grande de viele stant che cheste ultime a ere deventade masse piçule pal paîs. El tôr de viele glesie al fò simpri doprât par servî la gnove glesie, ancje cheste cun dôs cjampanes.
La viele glesie, disacrade dal milnûfcent e vincjecinc (1925), restaurade e inaugurade insiemit dal tôr dal doimil e vincjedôi (2022), a fò doprade tai agns prime come scuele e po come toblât.
Martignacco, Vecchia Parrocchiale di Santa Maria Maggiore
Decanato del Friuli Collinare
Concerto di 3 campane in Do3 Maggiore a slancio friulano.
Campana piccola (San Sebastiano): Francesco Broili (Udine), 1921, Mi3 crescente
Campana mezzana (San Biagio): Francesco Broili (Udine), 1921, Re3
Campana grande (Santa Maria Assunta): Attilio Broili (Udine), 1952, Do3
Durante la Prima Guerra Mondiale nei paesi di Martignacco, Faugnacco e Nogaredo di Prato furono asportate otto campane per un peso di 40.7 quintali. Di queste campane, tre erano di Martignacco, due di Faugnacco e tre di Nogaredo di Prato. Dopo la guerra il concerto venne ripristinato dalla fonderia Francesco Broili in Udine nel 1921; venne benedetto il 24 Settembre 1921 dall’Arcivescovo di Udine, Mons. Antonio Anastasio Rossi. Nel 1957 Attilio Broili - fratello di Lucio - rifuse la campana maggiore, incrinatasi.
Nel 1925 venne consacrata la nuova chiesa parrocchiale (ora Duomo) che si trova in piazza, costruita più grande in quanto la vecchia chiesa era divenuta troppo piccola per il paese. Il campanile della vecchia chiesa venne sempre utilizzato per servire la nuova parrocchiale, anch’essa dotata di due campane.
La vecchia parrocchiale, sconsacrata nel 1925, restaurata e inaugurata nel 2022 insieme al campanile, venne utilizzata negli anni dapprima come scuola e poi come fienile.
Повторяем попытку...
Доступные форматы для скачивания:
Скачать видео
-
Информация по загрузке: